Kerja Secara Part-Time & Full time Di Rumah/ Buat Duit Online Di Rumah: Komisen ke-107 Dari Jobdirumah.com

Pages

Panduan Yang Boleh Jana Pendapatan Lumayan.. Masyuk!!!

Friday, January 17, 2014

Komisen ke-107 Dari Jobdirumah.com

Komisen Jobdirumah.com ke-107

Salam 1 Malaysia,

Hari ini saya kurang sihat.. setiap malam terganggu tido kerana menjaga nenek yang telah uzur.. hari ini pukul 4 pagi tersedar dari tido nenek meraung kesakitan pada kakinya.. Aku pun sapu minyak di kaki dalam mata yang separuh buka.. Sekali terpegang tilam dan terperanjat tilam itu sudah kuyup.. Terus segar mataku apabila mendapati nenekku membuka pampers yang aku pakaikan malam tadi.. Masa tu nak mengamuk pun ada tapi aku dah malas nak tambah dosa aku angkat nenek terus ke bilik air sementara itu aku ketepikan tilam tu. pukul 4 pagi nenek terpaksa ku mandikan.. selamat ada water heater. Masa tu memang nenek meraungla sebab aku mandikan dia.. Nenek ku da jadi kebudak-budakkan..Kekadang penat aku melayan.. Yang aku pelik nenek aku nie anak-anak ramai tapi sorang pun tak de jengok nenek.. Aku dengan family pasrah. Nasihat aku didiklah anak-anak kita supaya menghormati orang tua dan ajar mereka jangan abaikan ibu bapa.Kalau kita tunjuk sikap yang baik, anak-anak kita juga akan buat seperti itu.


Selepas mandikan nenek dan pakaikan baju. Aku bawa ke dapur dan berikan minum dan makan.. Sambil tunggu nenek makan aku belek tab aku, tengah-tengah check email terselitlah email Maybank2u.. Alhamdulillah rezeki dari Allah.. Terima kasih bos Jobdirumah.com. Dari dengar aku berceloteh panjang jela,jom kita tgok komisen yang baru diterima.

klik pada imej untuk besarkan

Komisen Terkumpul Setakat Ini Adalah
Sebanyak RM 2,865.00
107 Kali Komisen Di Bayar 

MAsYUK!!!!!!

Klik Sini Jika Berminat


>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<

Kata-Kata Hikmah

Jika kita memberi contoh yang baik kepada anak-anak kita dengan menjaga orang tua kita insyaAllah mereka juga akan menjaga kita suatu hari nanti. Pesanan kepada mereka yang mungkin lupa bahawa kita tidak sentiasa muda dan kaya serta sihat, tanggungjawab yang diamanahkan Allah amat penting untuk kita laksanakan. Bagi ibubapa yang sentiasa sibuk dan terlalu mengejar kebendaan dan status, luangkan sedikit masa untuk anak-anak yang memerlukan perhatian dan kasih sayang. Bagi anak-anak pula janganlah abaikan tanggungjawab terhadap kedua ibubapa yang tua dan uzur hanya kerana kita terlalu sibuk dengan pekerjaan.

Kasihanilah ibubapa kita kerana mereka amat memerlukan perhatian dan kasih sayang untuk mengisi usia yang tersisa dalam hidup mereka. Lupakan apa juga kisah silam mereka, kerana kita juga tidak tahu apa nasib kita apabila kita seusia mereka kelak. Ingatlah bahawa hidup ini satu putaran. Hari ini kita perlakukan pada ibubapa kita , tidak mustahil hari esok anak-anak kita lakukan perkara yang sama keatas kita. Jelaslah ungkapan ` What goes around comes around ' menggambarkan hukuman Allah terhadap setiap perbuatan.

0 comments: